Vorige week hebben we alle leiders van de boven- en onderbouw benaderd voor de waardebonnenboekjesactie. Het was de bedoeling om vanaf maandag 15 november te starten met de huis-aan-huisverkoop. We hadden gehoopt op hetzelfde enthousiasme bij iedereen als in november 2019.
Echter naar aanleiding van de berichtgevingen de laatste dagen m.b.t. het aantal corona-besmettingen vinden we het als organisatie onverantwoord om de kinderen nu massaal langs de deuren te sturen voor verkoop. Daarnaast kunnen ook veel mensen aan de deur onbegrip tonen richting de kinderen en dat willen we natuurlijk niet.
Echter hebben we de actie reeds enkele maanden geleden in gang gezet omdat het toen erop leek dat Nederland weer “open” zou gaan en dus zijn de boekjes besteld en inmiddels binnen. Daarom is het afblazen van de actie geen optie. I.p.v. een mooie opbrengst zouden we financiële schade lijden. En dat willen we na 2 “corona-seizoenen” absoluut niet! Bovendien willen we de winkeliers die meedoen ook graag steunen. Ook zij verdienen dat! We vragen daarom het volgende van iedereen:
Net als in de groepen JO8 t/m JO11 en senioren willen we ieder lid vragen om te proberen 4 boekjes binnen de familie/vrienden/kennissen/bekenden/buren te verkopen. Als ons dat met z’n allen lukt kunnen we toch nog een mooi bedrag binnen halen voor o.a. aanschaf nieuw kantinemeubilair en extra voorzieningen in de nieuwe kleedaccommodatie.
Hoe gaan we dat doen?
Voor elk team ligt er zaterdag in de commissiekamer een tasje klaar met daarin voor elke speler/speelster een enveloppe met 4 boekjes + flyer met QR code voor digitale betaling. De leid(st)er kan het tasje afhalen voorafgaand aan de wedstrijd/voorafgaand aan het vertrek naar een uitwedstrijd. De boekjes kunnen dan na de wedstrijd uitgereikt worden. De boekjes kunnen zowel cash als digitaal afgerekend worden. Erg makkelijk.
Speel je zaterdag niet dan zorgen wij ervoor dat het tijdens de training uitgereikt zal worden.
We vragen alle kinderen en senioren om in de week van 13 t/m 20 november de boekjes te verkopen en de enveloppe met inhoud na een week weer bij de leid(st)er in te leveren. De leid(st)er kan volgende week zaterdag dan het geheel weer afgeven in de commissiekamer. Verdere uitleg volgt zaterdag.
Op deze manier hopen we met z’n allen toch nog een succes te maken van deze actie. Als we met z’n allen de schouders eronder zetten kunnen we de penningmeester toch nog een mooie cheque overhandigen voor een investering waar we uiteindelijk allemaal iets aan hebben.
Alvast bedankt voor jullie medewerking en graag tot zaterdag!
Organisatie Waardebonnenactie,
Jelle Posthumus
Angelique Speckmann
Lieuwe Wesselius
Frans Bode