We dachten dat we het allemaal goed voor elkaar hadden afgelopen zaterdag. En eigenlijk hadden we dat ook, want organisatorisch verliep het allemaal perfect, ook weer dankzij de geweldige inzet van diverse vrijwilligers (grote dank allemaal!) die actief geweest zijn bij de voorbereiding en uitvoering van wat natuurlijk in feite wel een rare zaterdag was. Geen publiek, geen kantine, geen derde helft. Vreselijk allemaal, maar het is onder de gegeven omstandigheden even niet anders. Hopelijk kunnen we over 3 weken weer terug naar normaal.
De overwinning van ons Vlaggenschip, 5-0 tegen Leeuwarder Zwaluwen, was een verdiende afsluiting van een goed verlopen dag. Op één ding na dan: de live stream vanaf ons hoofdveld. Die haperde eigenlijk al vrij snel vanaf zaterdagmorgen en leidde -terecht- tot vragen en kritische opmerkingen. We konden er zelf echter helaas weinig aan doen. Teveel belangstelling, dat werd ons fataal. Vandaag ontvingen we een e-mail van Usportfor met uitleg hoe dat nou allemaal kon. (zie onder dit schrijven) Blijkt dat we ook niet de enige waren met dit probleem.
Zelf gaan we er ook nog het een en ander aan doen om onze verbinding en snelheid beter te maken, die hinderlijke mast uit beeld te halen en….geluid aan de beelden toe te voegen. Dat alles kan alleen als we een glasvezelkabel aanleggen vanaf de tribune naar de computer in ons clubhuis en tevens de camera op die hinderlijke paal bevestigen in plaats van daarachter op de tribune. We gaan het versneld uitvoeren en hopen jullie dus binnenkort van betere en mooiere beelden te kunnen voorzien.
Het bestuur
Beste Bestuursleden en Trainers,
Na de persconferentie die Premier Rutte maandag 28 september gaf werd bekend gemaakt dat er geen publiek bij de wedstrijden mochten zijn voor de komende 3 weken. Een enorm gemis voor de sport en clubs op verschillende vlakken.
Met deze mededeling wisten we dat veel meer fans het komende weekend zouden gaan kijken naar zo’n 260 wedstrijden die live zouden worden uitgezonden met onze technologie. Als bedrijf dachten we ons goed voorbereid te hebben door extra servers te plaatsen en extra bandbreedte te reserveren om alle belangstellende te voorzien van een stabiele stream.
Op zaterdagmorgen bij de eerste wedstrijden kregen we vele positieve reacties dat alles goed was te zien via de vele ClubTV pagina’s en app. Echter veranderde dit snel, de wedstrijden werden opgenomen maar vertoonde haperend beeld. De grootste piek was vanaf 10:00 op zaterdag en vanaf 14:00 zondag. Logischerwijs omdat om deze tijden de eerste elftallen spelen en de meeste kijkers trekt. Onze excuses dat wij niet de kwaliteit hebben kunnen leveren waar Usportfor voor staat.
Onze computers hadden geen probleem met de grote aantallen liefhebbers en de wedstrijden zijn dan ook opgenomen zoals gepland. Alleen de bandbreedte van de internetverbinding zat op de piekmomenten tegen haar maximum, waardoor beelden gingen haperen.
Gelukkig hebben veel clubs wel de doelpunten direct na de wedstrijden kunnen delen via hun socials en konden trainers aan de slag met de analyse.
Komende dagen gaan wij de internetverbinding opschalen en wij verwachten dat komende weekend de kwaliteit kunnen leveren waar wij voor staan, zodat familie, vrienden en fans live kunnen kijken naar hun favoriete elftal.
Kevin Vink Directeur Usportfor.