Dat het gebruik van social media niet alleen sterk is toegenomen, maar ook aan voortdurende verandering onderhevig is, moge duidelijk zijn. Ooit was je “goed bezig” als je op Facebook zat. Tegenwoordig schijn je dan alweer ouderwets te zijn, want je hoort te communiceren op Instagram, Snapchat of welke andere nieuwe media er ook mogen zijn of nog komen.
Ook Zeerobben doet mee aan deze trends. En hoewel voor ons de website nog altijd een belangrijke pijler is in onze communicatie met onze leden en de buitenwereld, communiceren ook wij steeds meer via de andere social media. En ons aantal volgers neemt ook steeds meer toe, dus we zitten op de goede weg.
We zien ook steeds vaker dat teams hun eigen accounts aanmaken op Facebook, Twitter, Instagram, etc. Dat vinden we mooi, want niet alleen blijven we graag op de hoogte van de nieuwtjes over de teams, het is ook nog eens goed voor het teamgevoel.
Waar we echter wel een beetje bezorgd over zijn is dat niet alle uitingen -hoe goed bedoel soms ook- niet altijd even positief bijdragen aan de goede naam en faam die we als Zeerobben de afgelopen jaren met onze PR hebben opgebouwd.
Daarnaast wijzigen teams en leiders in ieder geval eens per seizoen en dan blijven de bijbehorende accounts wel eens onbeheerd achter. En wat we ook graag beter zouden zien is het onjuiste gebruik van het logo van Zeerobben.
Kortom, we willen afspraken maken over hoe om te gaan met social media onder de vlag van Zeerobben. Daartoe heeft het bestuur een protocol opgesteld. Dat protocol is geplaatst op onze website en vind je hier: www.zeerobben.nl/clubinfo/informatie/algemene-info/protocol-pr-social-media-zeerobben/
Wij vragen iedereen om dit protocol eens door te lezen en met name aan leiders van teams of beheerders van bestaande accounts dat zeer aandachtig te doen en zich te houden aan de regels die we daarin stellen. Realiseer je dat een zorgvuldig opgebouwd goed imago van de club zomaar teniet kan worden gedaan door één enkel misplaatst bericht op social media.
Helpen jullie allemaal mee? Alvast bedankt!
Het bestuur
Laat een reactie achter